Auto Fashion Factory Yokohama
2016 03 08 火曜日
代車のカイエンS
NA 4500cc 340HPのホワイトサイクロン号です
長旅から帰還して1ナンバー構造変更の継続車検
そしてメンテナンスとしては
リキモリRACE TECH GT-1 10W-60にて
エンジンオイル交換&955エレメント交換でした。
距離で管理するのか?
もしくは時間で管理するのか?
エンジンオイルはもう距離に関係無く
3ヶ月に1度の割合で交換ですね!
走らせていなくても実は空気に晒されて
エンジンオイルは静かに酸化して行きます。
周期としては遅くとも4ヶ月に1度で
エンジンオイル全量交換が理想です。
年で約3回の交換サイクル
そして多くて約4回くらいでしょうか?
高性能エンジンのコンディションを考えたら
エンジンオイルの交換というのは、
リーズナブルな投資なので御座います!
NikonD3S
Carl Zeiss Makro Planar
T* 2/100 ZF.2
Photo by Toshifumi Kako
Auto Fashion Factory Yokohama
2016 03 08 Tuesday
Cayenne S of loaner
NA 4500cc is white Cyclone of 340HP
Ongoing inspection of the returned
from a long trip with 1 number structure change
from a long trip with 1 number structure change
And as maintenance
By Liqui Moly RACE TECH GT-1 10W-60
It was the engine oil exchange & 955 element exchange.
How to manage at a distance?
Or how to manage the time?
Engine oil is not related to the other distance
It is exchanged at a rate of one every three months!
It is exposed to even actually air not have to run
Engine oil will continue to quietly oxidation.
At one time at the latest four months as a period
Engine oil total amount of exchange is ideal.
About three times the replacement cycle in the year
And I think much more than about four times?
If you think the condition of the high-performance engine
Because replacement of engine oil,
Jewels than a reasonable investment!
NikonD3S
Carl Zeiss Makro Planar
T * 2/100 ZF.2
Photo by Toshifumi Kako